Kajakom put Telašćice i Kornata
Kroz Hrvatsku
Autor: Domagoj Tonković
Utorak, 15 Rujan 2009 01:50
Dogodilo se to tako da su se Dragec i Tea dogovorili da idu veslati po Kornatima. Ja sam uspio zbrisati dva dana sa posla i zaključio da idem sa njima te smo već u srijedu, na sam praznik, negdje oko 10 sati Dragec i ja natovarili moj (novi, mljac, mljac ☺) kajak na auto i zaputili se put Murtera gdje nas je kod Vinka već čekao Dragecov kajak dvojac (i nekoliko finih domaćih krušaka, kako se kasnije ispostavilo ☺ ).
Plan je bio da nam se Tea pridruži u četvrtak navečer ili u petak ujutro negdje kod Biograda. Osim Tee trebali su doći i Denis i Vedran. Na kraju je ispalo da su Tea i Denis odustali, ali Vedran nije. Publika, pljesak za Vedrana ☺

Tako smo Dragec i ja na kraju sami natovarili, putovali, raspakirali i konačno isplovili sa kajacima oko 7 sati navečer ☺

Karta puta.

Mjesto isplovljavanja na Murteru je bila nama poznata lijepa uvala Èigrađa (sa prekrasnim borovima ispod kojih se inače odlično spava, znam iz iskustva ☺ ). Mjesto besplatnog parkinga gdje smo ostavili auto je pored crkve. Mjesta besplatnih parkinga su ljeti posebno ugrožena na Jadranu i na granici su istrebljenja te je dobro znati da još postoje ☺ .

Od Èigrađe smo otplovili oko otočića Prišnjaka gdje je lijep svjetionik i u sutonu smo otišli na, Dragecu dobro poznato, mjesto za spavanje na otočiću Mali Vinik točno ispred mjesta Murter. Budući da je bilo komaraca, unatoč vjetru, noću sam se digao iz vreće i postavio svoj novi šator kupljen za 100 kuna. Vrijedi svaku lipu, nije mi žao para ☺

Ujutro smo odveslali do otoka Arte male, okupali na jednoj lijepoj plažici, a onda smo odveslali do Vrgade. Oduvijek sam, ni sam ne znam zašto, želio vidjeti Vrgadu. Iskrcali smo se na plažici iza lukobrana u sred dana kada je sunce najjače. Trgovina odmah kod plažice radi cijeli dan! ☺ Kupio sam prekrasnu žutu dinju koja je potrajala do Levrnake.

Kamp na Smokvici.

Nakon dobrog shoppinga, otišli smo doživjeti mjesto Vrgadu u lijepoj maloj pizzeriji sa verandom. Pizza je bila odlična ☺

Nakon pizze, praćeni znatiželjnim upitima djece koja su se kupala pored naših kajaka, otplovili smo prema Pašmanu. Veslajući pored Vrgade, otkrili smo da ima prekrasnu pješčanu plažu, pravi mali raj ako ste u dobi da su vam kantica i lopatica najzanimljivije stvari na plaži ☺ . Na Pašmanu smo se okupali i dogovorili s Vedranom da ćemo ga pokupiti ujutro u Pakoštanima. Dragec je svo vrijeme do Vedranovog dolaska veslao sam u kajaku dvojcu. U zalazu sunca odveslali smo do uvale blizu Pakoštana gdje se nalazi lijep kafić koji je nekad pripadao Club-u Mediteranee i tu smo u blizini na jednom lijepom mjestu prespavali. Ujutro je Dragec odveslao u Pakoštane po Vedrana, a ja sam još malo planirao istraživati dubine snova, međutim, tek što je Dragec isplovio došao je neki čovjek na motoriću i upozorio me da je tu zabranjeno kampirati. Objasnio sam mu da ne kampiram i da ću uskoro otići, pa nije bilo problema...ali zbog tih ljudi na motorićima volim slobodu pustih otoka ☺ .

Isplovio sam prema Pašmanu i negdje na sredini kanala sam susreo Drageca i Vedrana u dvojcu. Dogovorili smo se da idemo prema Telašćici. Nakon što smo prošli Košaru, odmorili smo se i okupali na otičiću Bikarijica. Mjesto nije baš previše prikladno za iskrcavanje i vjerojatno se tamo još od Rimljana nije nitko iskrcao ☺. Međutim, otočić je pun luka. Divljeg ukusnog luka koji je velik kao češnjak. Uzeo sam par glavica, posadio sam ih kod kuće i sad već klijaju ☺.

Pogled iz našeg kampa na Dugom otoku.

Veslajući dalje, praćeni pozdravima jedriličara, prošli smo kroz Malu Proversu pored rimske vile. Vila je imala nekad kupaonicu s toplom i hladnom vodom! Znali su Rimljani uživati... sigurno su uživali i u mom luku, zapravo, to je neupitno ☺.

Ulaskom u uvalu Dugog otoka, počelo je traženje mjesta za noćenje. Uskoro smo našli prekrasno mjesto za šatore uz obalu u borovoj šumici gdje je lako izvaditi kajake na obalu ☺.

Dragec i Vedran su odlučili kuhati, a ja sam odveslao doslovce iza ugla i otišao gledati zalaz sunca sa litica Telašćice. To je doista lijep doživljaj ☺. Poslije sam otišao u restoran, pojeo finih krumpirića, pizzu i popio deci nekog finog junačkog vina koje je bilo toliko dobro da bi još decilitar probudio Pavarottija u meni.
Lijepo je nakon veslanja otići u neki restoran. Sjediti na stolici, jesti na pravom stolu, piti iz čaše...male stvari koje vesele čovjeka u takvim uvjetima ☺

Uvala gdje smo noćili je prekrasna, naročito u jutro. Sva priroda je tamo prekrasna. U jutro smo svi skupa ponovo otišli posjetiti slano jezero, litice Telešćice i magarce koji tamo slobodno borave.

Nakon Telašćice odveslali smo do otoka Sestrica i prelijepog svjetionika koji gleda na pučinu. Na moju žalost pristup pristaništu tog svjetionika je zabranjen...a i pristanište je vrlo visoko za kajak, što je zapravo bio glavni problem ☺. Ništa, neki drugi put ću ga obići pješice. Nastavili smo veslati do otoka Levrnake. Išli smo sa vanjske strane otoka da bi iz kajaka vidjeli i litice Kornata koje gledaju na pučinu. Levrnaka ima prekrasnu plažu na kojoj smo se odmorili (osim nas na glavnoj plaži je bila i gomila turista koji su došli brodom, pa smo se mi zadovoljili manjom plažom koja je gledala na veliku ☺ ). Tu sam smazao zadnje ostatke dinje i koru podijelio sa kozicama. Kozice na Kornatima vole dinju ☺

Domagoj na Kornatu nasuprot Lavse.

Naše iduće odmorište nakon Levrnake je bila lijepa mala uvala na samom otoku Kornatu nasuprot Lavse, a nakon toga smo veslali prema kraju otoka i razmišljali o mjestu za noćenje. Koromačno na Kornatu i uvala Opat sa vezovima za jedrilice bila bi dobra mjesta za zaklon od nevremena, ali mi smo htjeli svoj mir u prekrasnoj Kornatskoj prirodi i tako smo odveslali do otoka Smokvica gdje smo pronašli, blizu jednog maslinika, prikladno mjesto za noćenje gdje je lako izvući kajake na obalu. Sa tog mjesta je lijep pogled na zalaz sunca nad Kornatima.

Ujutro smo se probudili, pozdravili njemački par koji je trčeći savladavao obalu oko otoka i krenuli prema otočiću Èavlin. Trebali smo prijeći do Murtera, vrijeme je bilo povoljno za prijelaz, a ipak nismo veslali izravno prema Murteru, za svaki slučaj ako se vrijeme pokvari. Na našu žalost, na otok Èavlin se nije bilo moguće iskrcati, ali su nam ronioci koji su imali usidren brod pored otoka, rekli da se na susjednom otoku Tetovišnjaku nalazi lijepa uvala sa plažom. Dobro..možda ćemo otići u tu uvalu neki drugi put, nije baš tako blizu ☺

Uputili smo se prema Murteru. Nezgodno je dok veslate sa Dragecom i Vedranom (koji su u kajaku dvojcu) što jedan pije vodu, dok drugi i dalje vesla... nikako da malo zastanu... hej, dečki, a kako ću ja onda piti vodu ☺ Ipak, to moje povremeno zastajkivanje u odnosu na njih mi je pružilo pogled na dupina koji je bio oko 50 m pored Drageca i Vedrana, a onda se povremeno iskačući iz vode uputio prema Tetovišnjaku, valjda je i on čuo da tamo ima dobra plaža ☺.

Bilo je kasno poslije podne dok smo stigli natrag u Èigrađu. Okupali smo se, popili piće i pojelii pizzu u lijepom kafiću na plaži, otišli po auto i natovarili kajake. Vedrana smo ostavili u Pakoštanima, a Dragec i ja smo obogaćeni za doživljaj prirodnih ljepota Telašćice i Kornata krenuli put Zagreba.

KOMENTIRATI MOGU SAMO PRIJAVLJENI KORISNICI, PRIJAVITE SE ILI REGISTRIRAJTE!
Podijeli ovaj članak (google, twitter, facebook...)

ZADNJE SA FORUMA

ZADNJI KOMENTARI

NAJČITANIJI ČLANCI (zadnjih 30 dana)