Naši krilo uz krilo s najboljim paragliderima svijeta
(Rejting 0 od 5)
Paragliding
Autor: Marko Hrgetić
Ponedjeljak, 19 Svibanj 2008 14:08
Prva utrka Svjetskog paragliding kupa održala se u susjednoj Italiji u gradiću Poggio Bustone, kraj grada Rietti, općina Lazio, inače općina u kojoj se nalazi grad Rim. Natjecanju su prisustvovala 130 najbolja pilota iz svijeta. Ove godine je konkurencija za ulazak na natjecanje bila iznimno velika pa nije upalo dosta poznatih pilota prošlih generacija. Od naših na natjecanju su prisustvovali Karlo Bonačić KSL Albatros, Damir Biondić KSL Krila Kvarnera te Marko Hrgetić PJK Flumen kojem je ovo natjecanje bilo i prvo u svjetskom rangu.
Sam letački kraj obilježava velika ravnica preko 300 četvornih kilometara površine pretežno korištena za poljoprivredne radove.

Sama ravnica okružena je planinama. Sjeverni dio doline završava planinama visokim 2200 m nadmorske visine te se na njemu nalazi poznato skijalište u toj regiji Terminillio. Južna brda odvajaju regiju grada Rietti od šire okolice grada Rima dok zapad i istok graniče nižim brdima. Gradić Poggio Bustone je tipičan talijanski stari gradić u toj regiji koji se smjestio na dosta strmim padinama, sa pogledom prema ravnicama i dva jezera podno gradića.

Što se tiče samog slobodnog letenja na tom području ono odlikuje odličnim terenom za kompleksne XC zadatke ali i za rekreativno letenje kako parajedrilica i ovjesnih jedrilica tako i jedrilica. Od poletišta smo koristili dva starta, viši i manji za trening letove, te niži, ali puno veći start za natjecanje.

Na natjecanje smo došli dva dana ranije kako bismo upoznali teren kroz dva trening leta po regiji. U prognozi je bio sve dane po visini sjeveroistočni vjetar koji je stvarao dosta turbulencije, ali i jaka dizanja koja su išla redovno preko 3000m tako da su nam dobrodošla dva trening leta.

Prvi dan natjecanja dali su nam zadatak od 73 km. Dosta je bilo teško pokupiti termiku ispred starta. Kada smo se nekako nabrali visine krenuli smo prema startnom cilindru. Prvo jaka dizanja te svi krećemo prema drugoj točci. Nema šale u zraku, vrti se termika do kraja, svaki metar znači bolji poredak. Po putu do sljedeće točke navuče nam se naoblaka. Kod poletišta počinjemo vriti svi 1 m/s termiku te  slabo penjemo. Krenemo prema 3.tocki dosta nisko jer nismo u mogućnosti skupiti dovoljno visine za siguran dolet. 3. točka je bila odlučujuća te radim grešku  i odletim prenisko i nađem se u jakom dolinskom vjetru. Krenem na slijetanje no krilo mi izgubi uzgon te moram baciti rezervni padobran te padam u šumu ispod sebe.  Nakon 2 sata piljenja i 20.ako stabla prepiljenih skidam opremu i idem na cestu. Prošao sam bez ozljeda pa je sve ok. Biondić i Karlo se izvuku te dođu u cilj. Biondi je 19., Karlo 30. a ja 86. Pobjednik utrke je Luca Donini. Dan je bio dosta taktički zanimljiv sa dosta vjetra.

Drugi dan je padala najavljena kiša te smo dan iskoristili za rekreativno letenje prije kiše.

Treći dan i druga utrka je postavljana na 52 km. 110. ljudi u cilju, a prvih 70 je došlo u 10 minuta nakon prvog. Dizanja standard do 7m/s te je išlo samo do 2500m. Ja sam na kraju zeznuo ulazak u cilj te došao nisko ispred cilja zbog jakih spuštanja, pa sam vrtio termiku 500m od cilja na 50m iznad tla nekih 4 minute. Tada me Karlo stigao te smo skupa ušli u cilj kao 54. Biondić je zeznuo kod predzadnje točke pa je došao u cilj 69.

Četvrti dan i 3. trka zaustavljena je zbog CB-a kise i tuce. Postavili su nam zadatak od 84 km "Race to goal" preko doline i nazad. Dok smo čekali na startu nije se ni trava mrdala jer je sve bilo u sjeni od oblaka nošenih sjevernim vjetrom. U najavi je bio veliki razvoj oblaka. Nakon sat vremena čekanja prebacili su zadatak u Speed run. Nakon nekog vremena smo odlučili poletjeti na nulama, dok je već par ljudi pakiralo glidere nakon sto su sletili ispod start. Pipi pip. I polako se dižemo. Postavljam se na startni cilindar sa sjeverne strane na nekih 2500m visine. Jedna ekipa je već krenula ranije na cilindar dok je jedna grupa čekala 15:00 do kada je bilo određeno maksimalno čekanje. Biondić i ja krećemo u sredini jer nam bilo dosta čekanja.  Tijekom utrke nas iz povećeg kumulusa opere kiša i led dok malo kasnije prekidaju utrku zbog velikog razvoja oblaka na predzadnjoj točki.

Peti dan natjecanja za mene je bio nažalost opet loš. Naime opet sam bacio rezervni padobran zbog identične situacije kao i prvi put. Nakon utrke odnio sam opremu na provjeru u Axis team da mi vide radi čega mi krilo gubi uzgon u silazima. Pronašli su mi tvorničku grešku na krilu radi koje su mi se desile situacije sa rezervnim padobranom. Na kraju mi popravljaju opremu, ali nažalost rezultat na natjecanju se više neda puno popraviti. Taj dan dnevni zadatak je bio  73km cik cak preko doline. Nije bilo lagano nimalo. Biondić i ja smo zaostali iza Karla koji se držao sa prvom grupom. Na povratku prema zadnjoj točki Biondi i ja smo bili niski. Ja tada bacam rezervu a Biondić uspije doći do cilja. Karlo je došao 6. u cilj a Biondi 56.

Šesti dan! 113km zadatak u jednom smjeru. Startali smo u 12:30. I bilo je tako slabo da su neki iscurili ispod starta, medu njima skoro i ja. Stabilno i drmusavo prvi dio dana. Nisam se uspio pokupit na startu pa sam pola sata peglao osmice dok nisam digao visinu za dalje. Došao sam u marker pola sata nakon otvaranja. Prije markera sam dignuo skoro 3000m pa sam po bazama doglajdao u marker i prestignuo veći dio pilota koji su se mučili nisko. Nakon toga sam se našao u grupi sa Biondićem te još par dobrih pilota. Digli smo 3000m te smo održavali visinu prema cilju. Po visini opet sjever tako da je na grebenu bilo dosta turbulentno kao i sve dane. Najveću visinu smo digli 3300m sa stupovima i do 8m/s vrlo jakih zbog sjevernog vjetra i velikog gradijenta. Na 30 km prije cilja ja sam se uputio preko jednog vrha 2600 visokog i cijeli pod snijegom tako da malo skratim put. Na kraju smo digli 3000m i krenuli na 25km glajd preko doline. Uređaji su pokazivali 200m viska koje sve vise topilo zbog vjetra u lice. Na kraju svi sletimo 4 km prije cilja zbog jakog sjeveroistoka koji se spuštao sa brda. Mene je na sletištu pokupio vjetar od neke termike te sam sletio u polje sa 50km/h. Na kraju je samo 5 ljudi u cilju.

Sedmi dan
utrke prekidaju zadatak još na poletištu zbog jakog vjetra promjenjivog smjera.

Konačni rezultat je Bonačić 10., Biondić 28., a ja 95. obzirom na situaciju i nije tako loše.
Vidjeli smo ipak da možemo konkurirat i najboljim svjetskim pilotima, malo nam fali organizacije te bolja oprema, a meni pogotovo iskustvo.

www.pjkflumen.org

___

Rezultati OVDJE.

KOMENTIRATI MOGU SAMO PRIJAVLJENI KORISNICI, PRIJAVITE SE ILI REGISTRIRAJTE!
Podijeli ovaj članak (google, twitter, facebook...)

ZADNJE SA FORUMA

ZADNJI KOMENTARI

NAJČITANIJI ČLANCI (zadnjih 30 dana)